Hirdetés

Vállalkozás-blog

„Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, igazad lesz!” Henry Ford

Ajánló

Üzletitervek.hu

kommentek

Mi ez?

2007.12.23. 07:50 | L.Péter | 3 komment

A vállalkozás blog kifejezetten a vállalkozás alapításával kapcsolatos témákkal foglalkozik. Nem célom tapasztalt, dörzsölt vállalkozókat a profitszerzés fortélyaira tanítani, mivelhogy Ők valószínű jobban értenek hozzá.

Többféle blogbejegyzéseket tervezek. Egyrészt a kevésbé izgalmas, és cseppet sem szórakoztató vállalkozásalapítási szabályokat szeretném feldolgozni, elsősorban a jogi oldalról (ebben nagy segítség, hogy a diplomamunkámat ebből írtam). Ezeket úgy tudod megtekinteni, hogy a tanulmány, vagy egyéb téma címkéjére kattintasz. A bejegyzések számozása a jobb követhetőséget hivatott szolgálni. Remélem hasznos lesz sokak számára.

Ezenkívül tervbe vannak még, ahogy az időm engedi, könnyedebb témák is, ötletek, talán fortélyok, és ami még kikívánkozik belőlem… vagy belőled. Ha van ezen a területen tapasztalatod, vagy bármi vállalkozásalapítással kapcsolatos érdemi információ, érdekes történet, esetleg ötlet …stb. írj nekem és berakom a neveddel külön bejegyzésbe, vagy csak írd le ide, vagy oda…

 
Péter
E-mail: vallalkozas.blog@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr23273007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anna 2008.01.05. 17:19:20

Kedves Péter, és mindenki, aki olvassa,

én pár hónap küzdelem után feladtam az egyéni vállalkozó igazolvány kiváltását, és mivel szerencsére találtam egy eladó bt-t, inkább megveszem azt.
Egy kicsi, és szinte teljesen családi fodrászatot nyitunk, én nem vagyok fodrász, hanem magamra vállaltam a papírmunkát, és az üzletvezetés ezzel kapcsolatos részét.
Ténylegesen hónapokat töltöttem azzal, hogy "szakemberekhez", tanácsadásokra járkáltam, és egyre inkább azt éreztem, hogy szinte képtelenség hiteles információkhoz jutni. Mást és mást mondtak a jogászok, a könyvelők, a trénerek, és a végén a pontot az i-re az önkormányzatok ügyintézői tették fel. Van pár "édes" kis történetem az ügyintézésről. Végül úgy éreztem, hiába adott a lehetőség, és áll rendelkezésemre minden irat, amit be kellett szereznem, mintha központi titkos rendelkezés tiltaná a vállalkozói igazolványok kiadását :).
Nagyon nem bánom, mert a legkevésbé jó megoldás lett volna, s csupán akkor érte volna meg anyagi és időráfordítás szempontjából, ha az elején villámgyorsan kiváltom, kinyitjuk a boltot, és aztán majd ha már ezzel nincs gond, váltunk vállalkozási formát, de így az erre szánt hónapok szépen rámentek a kudarcra, és ezt egy kicsit azért sajnálom.
Persze egyszerűen csak nem volt szerencsém a "tanácsadóimmal", és most sem vagyok biztos abban, hogy nyugodt lehetek. Ha a szakemberek, vagy azok, akik ezt tanítják, nincsenek tisztában a rendelkezések tartalmával, akkor vajon ki van?

L.Péter 2008.01.05. 22:15:42

Sajnos hasonló „kalandokat” láttam a környezetemben, és amikor jobban kezdtem beleásni magam a témába, akkor én is szembesültem vele milyen nehéz hiteles, átfogó információkat összegyűjteni. A másik, hogy ez a terület nagyon gyorsan változik a jogi szabályozásnak köszönhetően (saját tapasztalatom szerint, egy fél évvel ezelőtt írt ötven oldalas tanulmány kb. 30%-a már nem aktuális).

Anna 2008.01.07. 19:54:04

Az lehet, hogy változnak a jogszabályok, de szerintem nem túl nagy elvárás, hogy egy magát szakembernek nevező szeméy mondjuk akár mindennap figyelemmel kísérje a változásokat, mondjuk akár az internet segítségével, mondjuk akár csak azért, mert ezért kapja a fizetését.
süti beállítások módosítása