Vannak, akik azért nem indítanak önálló vállalkozást, mert nem tudják, mi legyen az a termék vagy szolgáltatás amit értékesíteni tudnának. Úgy gondolják, hogy valami forradalmian új, és abszolút eredeti ötlettel kell belépni a piacra, azonban ez így téves elképzelés. Ugyanis az új ötlet nem mindig előny (persze ennek a fordítottja is igaz lehet), tehát nem szabad a vállalkozástól visszariadni mert nincs eredeti ötlet, megfelelő koncepcióval egy elnyűtt ötlet is sikeres lehet.
Oké, de honnan merítsünk megvalósítható elképzelést?
Úgy gondolom egyes esetekben teljesen váratlanul jön a nagy megvilágosodás, azonban valószínűleg ez a ritkább. Általában aki vállalkozóvá lesz az már előtte töri a fejét, hogy vajon mivel lehetne elindulni?
Tehát nézz körül, honnan meríthetsz ihletet az ötletgyűjtéshez! Lássunk néhány példát!
Kereskedők, eladók: jól ismerik a piaci igényeket, ezért lehetnek javaslataik egészen új termékekre, szolgáltatásokra. . Ezen kívül tudják mit keresnek az emberek, mivel elégedettek illetve elégedetlenek… Egyúttal segítséget is kaphatsz tőlük, hogy hogyan jelenj meg termékeddel vagy szolgáltatásoddal.
Fogyasztók ötletei: ha valaki erre fogékony, akkor kihallja a társadalmi érintkezések során, hogy kollégáknak, szomszédoknak, barátoknak… milyen igényeik vannak, miről panaszkodnak, mik a véleményeik, javaslataik, esetleg elrejtett ötleteik, illetve ötlet forrása lehet az, ha szervezetten lehetőséget biztosítasz véleményük kifejtésére (pl. kérdőíves megkérdezés).
Külföldi minták, tapasztalatok: nem egy estben lehet olyat hallani, amikor valaki a külföldön működő piacképes ötletet kis hazánkban is sikerrel megvalósította, (és persze van, aki belebukott: lásd. ilferro autóreklám.) Ötletet így lehet gyűjteni külföldi utazásból, folyóiratokból, külföldi szaklapokból, internetről…
Jelenlegi munkahelyről: nagyon gyakori ötletforrás, ugyanis a mindennapi „robot” által megszerzett tudás, szakmai tapasztalat, az adott terület komoly ismerete könnyű táptalaj egy sikeres vállalkozás létrehozásához.
Sikeres vállalkozások példájából: teljesen evidens, hogy ami már működik azt megpróbáljuk leutánozni; vagy azért mert azt gondoljuk hogy legalább így, vagy még jobban meg tudjuk valósítani, vagy azért mert a piacra lépésnek nem magasak a korlátai. Illetve vannak olyan vállalkozások, amelyek kifejezetten ösztönöznek arra, hogy más is megpróbálja; ilyenek a franchise (pl. McDonalds, Drogerie Markt stb.) és az MLM (pl. Zepter, Amway stb.) hálózatok is.
Internet, mint ötletforrás: az információs technológia korszakában élünk, így teljesen kézenfekvő ezt is felhasználni az ötletgyűjtéshez. Ugyanis különböző keresőprogramokkal minden megtalálható. Érdemes lehet például megnézni különböző kiadók honlapját, hogy milyen témakörök érdeklik leginkább az embereket (toplisták, bestsellerek), illetve milyen termékek a legkeresettebbek, mit vásárolnak az emberek.
Vállalkozást élénkítő programok: itt a vállalkozás indításához lehet kapni öltetet, ihletet, illetve szerencsés esetben sikeres pályázat esetén állami támogatást. Pl.: beszállítók támogatása, vagy turizmus fejlesztés… stb.
Ha még eszedbe jut valamilyen csatorna ahonnan ötletet lehet meríteni, bátran oszd meg velünk!
kommentek