Hirdetés

Vállalkozás-blog

„Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, igazad lesz!” Henry Ford

Ajánló

Üzletitervek.hu

kommentek

5.5 A vállalkozói igazolvány igénylése

2007.12.19. 06:31 | L.Péter | Szólj hozzá!

Címkék: tanulmány egyéni vállalkozás

A vállalkozói igazolványt a vállalkozó székhelye szerint illetékes körzetközponti feladatokat ellátó települési (fővárosi kerületi) önkormányzati jegyzőnél kell igényelni (okmányiroda), az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon. A formanyomtatvány tájékoztatója megfelelő útmutatást ad a kitöltéshez. A kérelemhez mellékelni kell a kérelmező nyilatkozatát arról, hogy vele szemben kizáró okok nem állnak fenn, hatósági erkölcsi bizonyítványt, a jogszabályban előírt képesítés meglétét igazoló okiratot, ha a kérelmező képesítéshez kötött tevékenységet kíván folytatni. Jogszabályban előírt más hatóság engedélyét, amennyiben a tevékenység folytatását jogszabály hatósági engedélyhez köti. Illetve a kérelmező nyilatkozatát az adószámról, és ha adóazonosító jellel nem rendelkezik, akkor az annak megállapításához szükséges adatokról. Könnyítést jelent, hogy a helyi ügyintézés során okmányirodák az erre a célra létrehozott számítógépes rendszer útján országos nyilvántartásba (a Belügyminisztérium Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatala által vezetett nyilvántartásba) is közvetlenül bekerüljön. Az okmányiroda intézi az egyéni vállalkozó adószámának, illetve ha szükséges az adóazonosító jel, valamint statisztikai számjel beszerzését. Az igazolványt személyesen a vállalkozónak kell átvennie azt követően, hogy személyazonosító igazolvánnyal vagy személyazonosságot igazoló más hatósági okmánnyal igazolta személyazonosságát. Meghatalmazott nem veheti át az okmányt. Az igazolvány átvételére egy évig van lehetőség, egy év után azt az illetékes okmányiroda megsemmisíti. A vállalkozói igazolvány kiadása csak akkor tagadható meg, ha a kérelem teljesítése jogszabályba ütközik.

A vállalkozói igazolványban a következő adatokat kell feltüntetni: „az egyéni vállalkozó nevét, leánykori nevét, születési idejét és helyét, állampolgárságát, anyja nevét, székhelyét, telephelyét (telephelyeit, fióktelephelyeit), tevékenységének megnevezését, illetve tevékenységi körét, továbbá adószámát és nyilvántartási számát.”(1)

Székhelynek számít: a központi ügyintézés helye.

Telephely: a vállalkozás gyakorlásának helyszíne, amely más címen van, mint a székhely, de a körzetközponti jegyzőnek az illetékességi területéhez tartozik, azonos közigazgatási területen van.

Fióktelephely: az a telephely, amely a székhelytől közigazgatásilag eltérő helyen van.

Ha a vállalkozónak több telephelye (üzlete) van, akkor székhelyül valamelyik telephelyét kell megjelölnie. Célszerű azt a telephelyet megjelölni, ahol a vállalkozással kapcsolatos iratok találhatók, illetve az ügyintézés folyik. Ha az egyéni vállalkozónak sem székhelye, sem telephelye nincs, székhe­lyül állandó lakhelyét jelölheti meg. Az igazolványban feltüntetett adatok megváltozását a vállalkozó köteles az igazolványt kiállító hatóságnak bejelenteni, a határidő 15 nap.

A vállalkozói igazolvány kitöltésekor, a tevékenység megnevezésekor a tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszere (TEÁOR) által közölt  elnevezéseket kell beírni (pl. szerszámgyártás, ingatlan értékbecslés, stb.).

(1) 1990. évi V törvény (Etv.) 6 §-ának (1) bekezdése.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr36265179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.